de opdracht:

wij kregen de opdracht van aeres hogeschool om een escape room te maken over de nieren voor de basisschool (groep 6). we moesten onderzoeken hoe we zo makkelijk mogelijk een mobiele escape room konden maken. de escape room moest het niveau hebben voor kinderen uit groep 6 dus moesten de spellen die bij onze escape room horen makkelijk en duidelijk zijn. wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om 3 spellen te maken over de nieren. de spellen sluiten allemaal op elkaar aan. je moet dus eerst het ene spel doen voordat je met het andere spel kan beginnen.

 

brainstormen:

als eerst zijn we gaan brainstormen wat voor soort escape rooms er al zijn over de nieren. en wat voor soort spellen er al bestaan. we hebben een paar escaperooms gevonden op internet en hebben daar onze ideeën vandaan gehaald. we hebben er wel onze eigen draai aan gegeven en hebben ook dingen zelf erbij gedacht. we hebben ook apps gedownload op de ipad van escaperooms zodat we konden kijken wat een escape room nou inhoudt en hoe een escaperoom in elkaar zit.

 

oriëntatie op nieren:

als eerst hebben we dus opgezocht wat een escape room nou inhoudt en wat voor soort escaperooms er al zijn. toen we wisten waar een escaperoom uit bestond zijn we verder gegaan. we hebben er voor gekozen om 3 soorten spellen te maken die allemaal op elkaar aansluiten zodat als je het ene spel klaar hebt je gelijk door kan naar het andere spel. we hebben voor de kleur grijs gekozen zodat het niet te druk is.

 

het eindproduct:

we hebben 4 spellen gemaakt, het eerste spel bestond uit 4 houten vierkantjes en op alle 4 de vierkantjes stond een dier, een kip, konijn, hond en een slang. Bij alle 4 de dieren moesten de kinderen raden waar de nieren zaten . We hadden ook een los doorzichtig coördinaten vel gemaakt. Het coördinaten vel moesten ze op de plaatjes leggen daarmee moesten ze kijken welke coördinaten op de nieren lagen. Met die coördinaten kregen ze een code en met die code konden ze een kist openmaken, daarna kregen ze puzzelstukjes van de nieren die moesten ze in elkaar leggen daar kwam dan nog een code uit en daarmee konden ze de kist openen. Nadat ze de kist hadden geopend gingen ze verder met memorie. Bij de memorie moesten ze een hormoon en een functie bij elkaar zoeken. Op de achterkant van beide kaartjes stonden cijfers waaruit een som kwam en dat gaf de cijfers voor het laatste slot daarna waren ze klaar met de escaperoom.

Maak jouw eigen website met JouwWeb